5684 sayılı Sigortacılık
Kanunu (Resmi Gazete: 14.06.2007 tarih, 26552 sayı) ile Sigorta
Acenteliği Yönetmeliği (Resmi Gazete: 22.04.2014 tarih, 28980 sayı) yürürlüğe
girmiştir.
Söz konusu kanun ve yönetmelik
çerçevesinde, sigortacılık işlemlerini yürütme yetkisi Türkiye Odalar ve
Borsalar Birliği (TOBB) tarafından görevlendirilmiş Odalara devredilmiştir.
Uygulamalarla ilgili olarak ortaya çıkan sorunlar için Hazine Müsteşarlığı'nın
2014/8 numaralı genelgesi yayınlanmıştır.
Sigorta acentesi üyelerimizin, öncelikle yukarıda açıklanan yönetmelik ve
genelge hükümlerini bilmesi gerekmektedir. Konuyla ilgili olarak TOBB 'un
bünyesinde kurulan Sigorta Müdürlüğü'nün www.sigorta.org.tr web
adresinde gerekli ve ayrıntılı açıklama da mevcuttur.
ODAMIZA ÖN BAŞVURU YAPMADAN ÖNCE FİRMALARIN YAPMASI GEREKENLER:
- Başvuru sahibi Ticaret Sicil Müdürlüğü'nce tescil işlemi gerçekleştirildikten sonra oda kaydı yaptırır.
- Başvuru sahibi www.sigorta.org.tr web sayfasından ön başvuru girişini yapar ve sistemin verdiği ön başvuru ve başvurusu onaylandıktan sonra kullanacağı levha kayıt numarasını alır.
- Başvuru sahibi Odadan veya Odanın web sayfasından başvurunun niteliğine göre istenilen evraklar listesini, başvuru dilekçesini ve başvuru formunu (acente veya eksper) ve istenilen ekleri temin eder.
- Sigorta acentelerinin yapmış olduğu ön başvuru girişi getirilen evraklar ile bilgi kontrolü tarafımızdan yapılarak TOBB.AEKS yazılım programı üzerinden adımlar takip edilerek onaylanır.
- Bu aşamada firmanın işyerinin asgari fiziki şartlara uygunluğunun tespiti için firma adresine gidilir ve gerekli kontroller yapılarak tutanak tutulur. Asgari fiziki şartları uygun olmayan firmaların ön başvuruları onaylanmaz.
- Gerçek kişi eksper başvuruları ve levha kayıt işlemleri TOBB Sigorta Müdürlüğü tarafından yapılır.
- TOBB-AEKS yazılım programına firmanın yapmış olduğu ön başvuru ile ilgili veri girişi odamız yetkilileri tarafından sistem üzerinden onaylanır ve bu aşamada TOBB Sigortacılık Müdürlüğü'ne gönderilmiş olur.
- TOBB Sigortacılık Müdürlüğü ön başvuruyu sistem üzerinden inceler ve uygun gördüğü taktirde sistem üzerinden Hazine Müsteşarlığı'na gönderir. Aynı şekilde sistem üzerinden Hazine Müsteşarlığı ön başvuruyu inceler ve uygun gördüğü taktirde onaylar. Hazine müsteşarlığının onayı ile ön başvuru onaylanır ve başvuru sahibi durumunuwww.sigorta.org.tr adresinden takip eder.
- Hazinenin onayından sonra firma altı ay içerisinde belirlenmiş olan levha kayıt ücretini belirlenen banka hesap numarasına yatırır ve dekontun bir sureti TOBB 'a gönderir. Yatırılan banka dekontu TOBB Sigortacılık Müdürlüğü' ne ulaşınca son onay verilir ve firmanın levha kaydı gerçekleşmiş olur.
- Başvuru sahibi levhaya kaydının gerçekleşmesinden sonra altı ay içerisinde bir sigorta şirketinden acentelik alarak levha kaydına acenteliğini eklemesi gerekir. Aksi taktirde levha kaydı askıya alınır.
- Birim iletişim:
Birim Yetkilisi | : Cihat SAKIN - Genel Sekreter Beşir YAĞMUR - İş Makinaları Tescil Memuru |
Telefon | : 0 486 216 59 05 / 06 |
e-mail | : musferya@hotmail.com |
25.08.2024 00:11:30